Wednesday, March 23, 2011

Berapa kali nak memperbodoh dan diperbodohkan?

Salam.. fuiyyo tajuk ganaz. tapi tu la hakikatnya. naik mual baca spekulasi2 media ttg politik tanahair yg balik2 memperkenalkan isu-isu seks dan seterusnya memperbodohkan org lain. Dah le sikit2, bosan kot. Naik turun naik turun court- duit rakyat juga yg diperabihkan. Ramai org keja siang malam sampai keluarga terabai, apatah lagi kesihatan - untuk menyara hidup dan berbakti kepada negara terchenta dengan membayar tax- dan akhirnya duit tersebut digunakan utk bayar mahkamah yang tak selesai2. Udah2 ler tu.. perabih boras ja.

Tidak dinafikan- Zina itu haram. itu termaktub dalam al-quran. Tp banyak lagi benda lain yg haram seperti Riba, tidak mengaulakan hukum Islam dan sebagainya yang lagi berleluasa daripada isu sumbang skandal seks yang tak habis2 yang ntah betul entah tidak dan akhirnya menjadikan rakyat jelata terus mahu tutup telinga dan pejam mata kerana "kekotoran" dunia politik.

Bagi yang celik dan nak fikir, motifnya jelas sekali kenapa perkara sebegini terjadi. Jgnlah kita tergolong dalam golongan yang terus diperbodohkan. Masyarakat dunia telah menunjukkan suara rakyat mereka. Malaysia bila lagi? Keluarlah mengundi dan undilah org yg betul. ( hahaha, ala2 ahli politik plak )

p/s: serius nak muntah hijau baca paper. deh