Monday, January 31, 2011

Sesungguhnya Allah bersama kita.

Mulanya sedikit bimbang ( mungkin banyak ) memikirkan keadaan kawan2 saya di Mesir, setelah membaca tulisan2 blog dan sebagainya. Tak dapat dibayangkan betapa risaunya sanak saudara apatah lagi ibu bapa yang mempunyai anak2 yang menetap di bumi Anbiya itu.

Satu demi satu nombor telefon kawan2 saya, saya dial- Alhamdulillah berjaya menembusi 2x. Managed to talk to them, Alhamdulillah to hear bout their condition at the moment, eventhough they themselves don't know what's gonna happen next.

Manusia merancang, tapi perancangan Allah paling aula. From the conversations, I could say nothing much we can contribute physically. Duit pun diorang takleh nak amik kat ATM, kedai tutup, takleh kuar bla2. Pelajar2 rumah sewa telahpun di pindah ke asrama, di mana keadaan di sana lebih terjaga dibandingkan dengan tinggal di rumah masing-masing.

Dari apa yang saya dapat, InsyaAllah keadaan terkawal untuk student Malaysia, yang penting dan mampu untuk semua orang buat adalah berdoa kepada Allah , moga Alllah sejahterakan keadaan mereka dan permudahkan segala urusan mereka untuk dipindahkan sekiranya keadaan memerlukan. Sesungguhnya Allahlah sebaik2 pelindung. Ya Allah selamatkanlah sahabat2 saya di sana.


p/s: tetap merasakan kerajaan yang zalim patut dirobohkan. dengan cara apa? terpulanglah. mungkin rakyat di sana sudah lama menderita di bawah pemerintahan Hosni yg diktator. Berundur sajalah..

No comments: